יום שני, 29 ביולי 2013

מה קורה בפסטיבל תיאטרון הבובות בירושלים ? - כלום ???


לא כלום!!! לא כלום!!! גברת כלום !!! הצגה חדשה של רינת שטרנברג – תיאטרון קרטון.
רינת תציג בפסטיבל תיאטרון הבובות בירושלים את "גברת כלום" בהצגת בכורה.
את ההצגה יצרה בשיתוף עם תיאטרון הקרון בבימוייה של עלינא אשבל.

מתוך: "גברת כלום", צילום: דור קדמי.

את רינת פגשתי לפני כמה שנים במשגב, כאשר היא הציגה את שודד הים (כספיון) ואני הצגתי תיאטרון מקרטון שבניתי. מפגש סתמי?... תלוי איך מסתכלים...

ההצגה "גברת כלום" מספרת את סיפורה של אשת הדייג ודג הזהב, שרצתה עוד ועוד, חומר, כסף, מעמד, הכול... עד שעולמה התנפץ והיא הגיעה אל "הכלום". הכלום, כמו התוהו ובוהו המיתולוגי, כמו תינוק שמגיח אל העולם ותוהה ובוהה ונפעם מיופיו הפשוט של העולם. היא פוגשת את עצמה, נוגעת מחדש באנשים, ביצירה וברוח ומבינה את הקסם שבחיים.
אשת הדייג התגלגלה לרחוב לאחר שאיבדה הכול. ההצגה מתרחשת על עגלת שוק רעועה. חפצים וחומרים כמו שקיות ניילון, מטריות ונעליים הופכים לדמויות, בובות ואובייקטים. רינת בנתה קונספט עיצובי מינימליסטי ומשתמשת בחומרים שאנחנו זורקים יום יום ובונה בעזרתן עולם ומלואו. רינת עובדת בצורה מופשטת מאוד, תוך דגש על משחק גרוטסקי קומי-טרגי הבא מעולם הליצנות ותיאטרון חפצים. היא משחקת בחומר ויוצרת מטאפורות מלאות דמיון והשראה ובכך מתריסה נגד תרבות הצריכה.
"...העבודה עם עלינא אשבל הייתה מתנה עבורי..." אומרת רינת, משום שאנחנו יוצרות באופן שונה. רינת יוצרת באופן מופשט ואילו עלינא משכה אותה לחפש את הפרטים בחומר, כך שזכתה להתפתח ולפגוש עולמות שאיננה מכירה בדרך כלל..
המחזה מתנגן בחרוזים ועשיר במוסיקה משובחת.

 מתוך: "גברת כלום", צילום: דור קדמי.

רינת למדה בתיאטרון החזותי בירושלים בין הצגותיה ההצגה "לולה נצח" בתמיכת הזירה הבינתחומית. ההצגה "הבית על שפת האגם" בה היא לוקחת חלק, מציגה בעיקר בחו"ל.
ההצגה "פרדיננד", שהציגה בפסטיבל הצגות ילדים בחיפה 2009. הדמות "ג'ודי-ג'ודי" שחיה ברשת ובעלת תובנות והארות על החיים. והצגות תיאטרון סיפור כמו: "הנסיכה והצפרדע", "האריה שאהב תות", "שודד הים" ועוד.
אתם מוזמנים לראות חלקים מן ההצגה... להטוטנות וירטואוזית כמעט מכלום !!!













 ובנימה אישית,
עם צרוף מקרים משעשע...
בפרימיירה בפסטיבל, רינת תהיה בחודש השמיני להריונה. גם אני הייתי בחודש השמיני להריון, כשהצגתי בפסטיבל בירושלים את "אין דרקון בלי יש" לפני 8 שנים. מצחיק לא ?
אנחנו נלך לראות את "גברת כלום" בפסטיבל תיאטרון הבובות בירושלים ואח"כ נמשיך בטיול בין הסמטאות עם "גששי החלומות", שעליהם אספר כשאחזור.
הפסטיבל השנה עשיר בצורה יוצאת דופן בהצגות מדהימות, לילדים, לנוער וממבוגרים. מהארץ ומחו"ל. ממש לא ידעתי במה לבחור... למה לא כל יום פסטיבל ?
אז אם אתם מחפשים חוויה מעוררת לקיץ, אני ממליצה בחום על הפסטיבל בירושלים.

לאתר הפסטיבל >>> תיאטרון הקרון
אשמח לשמוע מה אתם חושבים...ואיזו הצגה אתם הולכים לראות...
אתם מוזמנים לראות עוד על רינת שטרנברג בדף הפייסבוק שלה.
בהצלחה, חופש נעים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה